Už 30 rokov trvania kapitalizmu na Slovensku je v školstve množstvo problémov, čo tento systém nedokáže riešiť. Každá vláda a každý minister vytvára obludné nápady a názory ako naše školstvo by malo vyzerať. Ide to od desiatich k piatim.Namiesto toho, aby sa využil systém, ktorý za bývalého režimu perfektne fungoval, keď naše školstvo bolo príkladom pre ostatné štáty sveta, zrušil sa systém štátneho školstva a dovolilo sa vytvárať školy súkromné a katolícke len preto aby zo školstva sa urobil biznis. Nastal obrovský chaos a vytvorilo sa na Slovensku viac ako 30 vysokých škôl, oproti bývalému obdobiu keď stačilo napr. 7 alebo 8 vysokých škôl. Už vysoká škola je takmer na každej dedine. Najviac vypukle vyznela Krčmeriho škola sociálnej práce, kde bolo po celom Slovensku množstvo filialok a každý druhý Slovák a Slovenka boli magistri sociálnej práce. Vôbec tento systém školstva nebral potreby výchovy odborníkov pre národné hospodárstvo, ale zo školstva sa stal iba biznis. . Firmy a politici pri tom kričia, že nemáme dostatok odborníkov a keď sme nejakých vychovali, aj tí odchádzajú do zahraničia. Sú to tiež väčšinou deti zbohatlíkov, a bohatých sponzorov ktoré študujú za peniaze v zahraničí a tie prevažne ostávajú tam, kde študovali. Politika v riadení školského systému bola za celých 30 rokov nulová. Školy teraz sú ozaj iba nástrojom biznisu už od súkromných škôl základných až po vysoké. Školstvo by sa malo zoštátniť a urobiť jednotný systém, ale nie že by každé mesto alebo každá dedina si riadila školy podľa svojich predstáv.. Potreby odborníkov do praxe by mali byť plánované v súlade s vývojom národného hospodárstva. Vďaka tomu rozvrátenému kapitalistickému systému nikdy nebude dosť odborníkov a množstvo vyškolených ľudí nenachádza uplatnenie v tom obore, ktoré v škole vyštudoval.
Za ďalšie je tu otázka štúdia cigánskych (či rómskych detí,) ako chcete. Slovo segregácia sa stalo nepoužiteľným slovom pre hlúpe hlavy politikov jednak v Bruselu, jednak na Slovensku. Bez ohľadu na to či vidíte v segregácii nedôstojnosť, je preukázateľný .rozdiel v úrovni či kultúrnej, sociálnej aj všeobecného štýlu života medzi rómskym obyvateľstvom a ostatným., či to chcete priznať, alebo nie. Preto navrhujem tak ako kedysi v Anglicku existovali buď chlapčenské alebo dievčenské internátne školy, tak by som doporučoval pre detí .napríklad prvého a druhého ročníka zriadiť separátne internátne školy, kde by sa naučili kultúrneho života, čo rómom chýba všeobecne a zároveň by sa naučili to čo sa v škole žiada. Potom, po tých dvoch rokoch by učili rodičov ako sa má kultúrne žiť a správať., Ináč budete investovať do podporných učiteľov a nikdy nedosiahnete ten výsledok a vždy úroveň bude tá istá ako teraz za 30 rokov tohto režimu. Investovalo sa hodne, ale výsledok nie je lepší, ale horší. Keby každý róm bol nútený pracovať, tak ako to bolo za socializmu, aj vývoj ich detí bol lepší. Ale teraz je to hrozné, čim ďalej tým horšie, len viac peňazí sa vynaloží a výsledok nebude žiaduci za súčasných podmienok..
Za ďalšie, napríklad v USA ani súkromné, ani katolícke školy nefinancuje štát. Financujú to rodičia, keď sa rozhodli svoje deti dať do katolíckej alebo súkromnej školy. Tu si jednoducho vytvorili svoj súkromný biznis bez ohľadu na štát, ale peniaze od štátu dostávajú na každého žiaka. Prišli do hotových vybudovaných škôl za socializmu a riadia si pri tom všetko podľa svojich predstáv.. Za akým účelom sa vôbec pripustilo vytvárať katolícke a súkromné školy? Keď si katolícke predstavenstvo a prípadne mnísi a mníšky chcú vychovávať mládež podľa svojho, tak nech nepýtajú peniaze od štátu, ale nech pýtajú od rodičov, ktorí tak potrebujú vychovávať svoje deti. Podľa ústavy štát nie je závislý na žiadnom náboženstve., Tak súkromné a katolícke školy by mali byť zrušené a malo by sa vytvoriť iba štátne školstvo, ktoré by bolo riadené centrálne. Konečne by sa urobil poriadok v tak rozvrátenom školstve, ktoré v súčasnosti e jďaleko horšie ako bolo za minulého režimu.
Zle platy?Nech idu tam kde su lepsie...... ...
Nechcem sa tu rozpisovať v čom je problém tzv.... ...
Toto povazujem za dalsi priklad chronickej... ...
v školstve je veľa problémov teraz a bolo aj v... ...
Školstvo nebolo dobre ináč ani pred tými 30... ...
Celá debata | RSS tejto debaty