Spoveď slovenského bezdomovca

29. apríla 2023, miramar, Nezaradené

Oj, boli to časy keď som sa tešil zo života
Už všetko je preč, nastala pre mňa temnota
Mal som prácu, byt i šťastnú rodinu
Teraz ako žobrák prišiel som na mizinu
Úžernícky systém spravil zo mňa žobráka
Bez práce a bez domova tuláka
Sľuby blahobytu, hojnosti a o šťastí
Vystriedala bieda a zúfalé nekonečné ťažkosti
Denne znejú prázdne slová – demokracia a sloboda
Skutočnou pravdou je, že prišla ťažká chudoba
Vznikla majetná šľachta a nová aristokracia
Dopomohla k tomu krutá uštrnganá demokracia
Na boháčov a chudobu nás rozdelila
Drogovať, kradnúť a vraždiť nás naučila
Čestný občan nemá miesto v tomto svete
Pravdu v súdnom systéme už nenájdete
Už neviem ako do budúcna žiť budem
Či sa zmárniť, či niekde pod mostom umriem
Toto je vizitka novej spoločnosti
Koniec mojej života radosti.