Na Slovensku súčasná kultúra je hnoj a k čomu je nám ministerstvo kultúry?

25. mája 2020, miramar, Nezaradené

Len sa pozrite, akú kultúru za posledných 30 rokov nám naši kultúrnici na čele so štábmi tvorcov, režisérmi a hercami predvádzajú.
Čo sa týka divadiel, bez ladu a skladu pobehovanie a váľanie sa po javiskách, vyplazovanie jazykov, ujúkanie a vykrikovanie bez nejakého motívu a umeleckého vyjadrenia. Jednoducho iba naháňanie sa za peniazmi.
Čo sa týka filmov a seriálov, je to úbohosť. Najviac dominujú také, ako je film Sviňa, a úbohé a lacné seriály , už ako bol Panelák, hlúpe Dvojičky, Kredenc, katastrofálna blbosť Hrná-dolná, ktorá vyjadruje zmysel slovenskej dediny utápania sa ľudí v alkohole a nič viac. Ďalej prevládajú jednoduché, ba až primitívne a málo náročné na čas a financie ako hry Uhádni môj vek, ozaj najprimitivnejšia ukážka debility Partička, Uhádni, kto je ten pravý, ďalej hra ako Hotel, primitívne tiež tí Policajti, stále sa opakujúce Inkognito a nekonečná Chart schow, ktorá je veľmi hlúpo prezentovaná. Zároveň sú po všetkých okresoch putovnými speváckymi skupinami opakované tie isté staršie i novodobé vraj pesničky – odrhovačky, ktoré prostredníctvom plagátov a televíznych reklám vábia mládež na svoje vystúpenia, lepšie povedané na ryžovanie peňazí.
Takáto novodobá kultúra je niečo od naivného ku primitívnemu poňatiu tak, len aby niečo položiť pred ľudí. Všetko sú to ľahko a bez väčšej námahy priniesť niečo národu, aby sa iba pozeral, bez ohľadu na to, či je to zlé, alebo horšie. Je to zmes presne mierených aktivít podľa poňatia kapitalistického ducha, a to: “ Daj ľuďom chlieb a hry aby nemysleli na svoj ťažký život, ktorý v tomto režime žijú “ To sa doslova deje.
Keď k tomu dodáme ten hnoj, čo nám naše televízne spoločnosti JoJ a MARKÍZA prinášajú z USA na obrazovky, tak je to úbohy slovenský občan, ktorý postráda solídnu kultúru. Nazvali to „Akné filmy“, no sú to samé zabijáky, žiaden film sa nezaobíde bez streľby, ohňa, vypálených domov, aut, zaškrtených ľudí, odrezané hlavy a pod. Takto sa dominuje v USA spoločnosť, ako a kde sa nachádza v súčasnosti. Pri tom platíme za staré, ošarpané a mnoho ráz použité filmy. Hlavná vec že Amerika na tom ryžuje.
Filmy dokumentujú systém fungovania toho-ktorého štátu. Kde sa nachádzame my Slováci? U permanentne opitých dedinčanov „Horná-dolná“, alebo u hlupákov a korupčníkov vo filme „Sviňa“, alebo v takých primitívnych a naivných predstavení ako je „Partička“, ktorou naši „mega “ herci, či „Hviezdy “ otravujú našich šudí hlúpymi scénkami. Posledne je to podobne aj v Čechách. Kde je vlastne ozaj dobrý seriál „Nemocnica na okraji mesta „, alebo rozprávka „Popoluška,“ ktorú kúpilo minimálne 20 štátov. Posledne som to videl premietať v Nórsku.
Za čo asi zodpovedá a čo vlastne robí ministerstvo kultúry, keď všetko čo je spojené s kultúrou je súkromničenie. Akurát ministerstvo je na to, aby z času na čas vymenilo riaditeľov ND? V čom vidíte podstatu toho ministerstva ? O akú kultúra sa stará?
Kde sú tie časy, keď kultúrny žáner bol čosi, keď bývalí slovenskí herci s veľkým “ H „stvárňovali život človeka či na dedine, alebo v meste v skutočnom poňatí. Kedy sa vytvorilo toľko filmových žánrov, čo za terajšieho systému nepodarí ani za 200 rokov. Pri tom máme na Slovensku niekoľko tisíc hercov, ktorí sa iba priživujú na spoločnosti, ale dajú si zaplatiť aj 1500 eur za hodinu účinkovania.