Zákernosť konkurencie.

18. októbra 2017, miramar, Nezaradené

Základom fungovania systému výroby a obchodu v kapitalizme je konkurenčný boj. Jednotlivé firmy využívajú rôzne prostriedky pre presadenie sa v tejto konkurencii. Mnohí populisti a fandovia tohto režimu sú zaslepení iba tým, že keď firma v konkurencii obstojí lepšie, má šancu dosahovať vyššie zisky, čo je alfou a omegou súkromného podnikania. Aké negatívne následky pre národ má konkurencia, vôbec si málokto všíma. Podvody a klamstvá sú sprievodným znakom konkurencie. Veľké firmy a najmä nadnárodné spoločností vytvárajú také podmienky, že množstvo menších firiem v priebehu obdobia krachuje, nedokážu splácať úvery a z podnikateľov sa stávajú nezamestnaní, prichádzajú o majetky, domy a dokonca stávajú sa z nich aj bezdomovci. Tento fenomén čím ďalej, tým viac poškodzuje množstvo aktívnych obyvateľov nášho štátu. Ďalším negatívnym javom je výroba výrobkov s podvodom a klamom spotrebiteľov. Vidieť to predovšetkým v klamaní spotrebiteľov na potravinách, čo sme mali možnosť konkrétne vidieť v posledných týždňoch, keď firmy klamú napr. v množstve mäsa v šunke, saláme, ba dokonca už bude šunka aj bez mäsa, iba s rôznymi náhradami a prísadami, len že by firmy obstáli v drastickej konkurencii. Taktiež predávajú sa nebezpečné hračky pre deti, firmy sa zaoberajú s predajom rôznych drog, atď, atď. Toľko pesticídov v potravinách nikdy nebolo. V poslednom období zvýšilo sa množstvo chorých ľudí, čo pred časom vôbec nebolo. Predstavte si, že v meste s 35 tisíc obyvateľmi boli pred 27. rokmi iba 3 lekárne. Teraz pri nezmenenom počte obyvateľov je ich 18 a každá vynikajúco funguje. Zvýšil sa počet psychiatrických chorôb a nastalo množstvo negatívnych javov v spoločnosti.To sa pred 27. rokmi v bývalom Československu nemohlo stať. Všetko bolo kontrolované tzv. ŠOI (štátnou obchodnou inšpekciou)a za nedostatky boli vysoké pokuty. Ďalej predstavte si že tony a tony papiera ako letáky rozposielajú do každého bloku v meste, do každej dediny celej republiky každý týždeň všetky supermarkety, ako Kauflandy, Lidl, Billa, COOP, Fresh a rôzne Hornbachy, Baumagy a pod.,ktoré vlastnia západné nadnárodné spoločností. Koľko bilbordov za tým istým účelom vystavujú v rámci republiky a rôzne iné podvody firmy uskutočňujú denne. Všetky tie náklady samozrejme zahrňujú do zvýšených cien, to znamená, že tieto ich aktivity platíme my spotrebitelia a divíme sa, že aké máme ceny v obchodoch. Takto fungujú súkromné firmy v tejto spoločnosti a o tom mnohí ľudia nemajú ani páru.